19.и 20.октобра 2019. године у Београду, у просторијама Националне асоцијације родитеља и наставника Србије, реализована је обука ,,Изградња капацитета образовних институција у Републици Србији за писање пројекта и коришћење потенцијалних извора функционисања за унапређивање квалитета, праведности и ефикасности рада."

Програм је одобрен од стране Министарства просвете, науке и технолошког развоја. У овом значајном стручном усавршавању учешће су узели директор наше школе Милијана Срдић, педагог Марија Малешевић, дефектолог Милош Атанацковић, педагошки асистент Наташа и учитељица Зорица Дмитрашиновић.

Током два дана стицала су се важна знања и вештине и прикупљале драгоцене информације о поступцима и начинима израде и припремању мањих и већих пројеката који би значајно унапредили квалитет рада школе у целини. Низом радионица овладали смо мапирањем проблема, дефинисањем општих и специфичних циљева осмишљавањем активности које би произилазиле из очекиваних резултата као и начином израде буџета за циљани пројекат. Посебно је значајно поћи од скицирања дрвета проблема које би у даљем процесу прерасло у дрво циљева. Ова обука омогућиће нашој школи да у наредном периоду кренемо у израду мањих пројеката који би допринели квалитету рада наше установе.




Током Дечије недеље, у среду 9.10.2019. године одржано је предавање "Медији и ми" за чланове Ђачког парламента. Предавање је одржано у ОШ у Пећинцима, а присуствовали су ученици, представници Парламента VII и VIII разреда са територије општине Пећинци и ученици, представници Средње школе "Миленко Веркић Неша" из Пећинаца. Предавање је фокусирано на медијску писменост, а током предавања ученици су имали прилику и да учествују у кратким радионицама.
Научили су зашто су нам медији важни, шта је медијска писменост, али и шта је то визуелна медијска писменост. Живећи у медијатизованом свету, у коме је често фотографија моћнији и комуникативнији медиј од самог текста, сазнали су како да читају њене поруке и симболе.
Предавање је одржала Весна Деврња, наставник српског језика из ОШ "Слободан Бајић Паја" из Пећинаца.



У среду 16.10.2019. у фискултурној сали ОШ,, Слободан Бајић Паја " у Пећинцима реализован је други по реду, у овој школској години, одељењски пројекат који је симболично назван ,,Мала ноћна музика" јер је циљ пројекта управо и била музика, упознавање са музичким инструментима и њиховим интерпретаторима као и повезивање са професионалном оријентацијом кроз представљање занимања музичара. Пројекат је започео мудрим мислима о музици, а даље се проширивао на порекло музике, поделу музичких инструмената, и представљање њиховог изгледа и техничких могућности сваког понаособ. Низали су се виолина, гитара, тамбура, контрабас, фрула, кларинет, гајде, хармоника, тарабука и гоч. Било је укупно 10 инструмената и 7 музичара који су демонстрирали свирање свог инструмента и допунили ученике занимљивим детаљима које ученици нису стигли током припреме пројекта да пронађу. Низале су се класичне композиције, изворне, џез теме, и народни мотиви традиционалне музике. Шаролико и богато у музичком изразу. Ученици су увели све присутне и у правила музичког бонтона, а пар ученика је показало своје почетничко знање, не мање вредно, на хармоници и тамбурици. Пред сам крај једносатног музичког доживљаја ученици су показали своје умеће у певању песме ,,Шушти, шушти бамбусов лист" стварајући упечатљив ефекат светла и сенке батеријским лампицама. Учитељица Зорица Дмитрашиновић је пројекат завршила надахнутим текстом великог жупана Стефана Немање ,,Завештање песми и игри" који потиче из далеког 12. века. Тада се стварала прва српска држава а са њом и квалитетна музика која је темељ традиције српског народа. Цео пројекат је пробудио лепе емоције код присутних што је био један од циљева пројекта - нахранити душу музиком.

У четвртак, 17.10.2019. у учионици ученика II-2 разреда реализован је Одељењски пројекат под називом ,,Бонтон". Ученици су у пријатном амбијенту учионице представили своје знање о лепом понашању пред својим родитељима и наставним особљем школе. Увели су нас љупко у порекло речи бонтон што на француском језику значи добар тон, подсетили на чаробне и пријатне речи у говору и комуникацији са другима и научили нас да су правила ту да би нам живот био лакши и пријатнији. Сазнали смо од ових културних малишана како се треба понашати правилно на часу, за време великог одмора, у јавном превозу, на улици, биоскопу, зоо врту... Имали су савете за сваку ситуацију у свакодневном животу и помогли нам да утврдимо стечена знања о лепом понашању. То је био први део пројекта, а затим је уследила петоминутна пауза како би ученици отишли у суседни информатички кабинет и тамо проверили стечена знања о бонтону кроз такмичарски квиз креиран помоћу Kahoot! апликације где су ученици заједно са својим родитељима одговарали на низ од десет питања и у сваком од њих бирали један тачан од четири понуђена одговора. Деца су спонтано и са великим такмичарским ентузијазмом давали одговоре а централни рачунар је после сваког питања обрађивао тачне и погрешне одговоре и приказивао имена и бодове оних ученика и родитеља који су били најбржи и најтачнији. Ученици су показали завидно информатичко знање на рачунару. Кроз овакав вид повратне информације о стеченом знању сви смо уочили да код ученика није било само пуко знање већ да су све што су научили о лепом понашању применили у овој забавној активности.

Ученици првог разреда из Брестача, заједно са својом учитељицом Бојаном Гмизић, месец септембар су посветили упознавању и на тај начин је настао њихов први пројекат под називом „Ми смо тим“. Циљ пројекта је био да што боље упознају себе а и своје другаре. На часовима су цртали себе, своје дланове, писали своје прво слово имена и знак по ком могу другари да их препознају. Сликали су се и направили пано који су ставили на улазна врата њихове учионице, како би се знало ко проводи време у њој. Направили су и излет у школском дворишту где су се дружили и служили грицкалицама

У току септембра месеца у другом разреду у Суботишту десет ученика и учитељица Драгана Опачић реализовали су пројекат Наше царство. Циљ пројекта био је стварање позитивне радне атмосфере, јачање осећаја припадања групи и неговање другарских односа грађених у првом разреду. Постављени циљ је и остварeн у доброј атмосфери, уз радо ангажовање група и појединаца и тако је дошло до значајних продуката који ће бити темељ успешног образовног рада током ове школске године. Не желећи да њихову снагу и вољу ништа омета изградили су своје царство. Уредили су улазак у царство јасно истичући ко ће и какви бити, одредили су како се улази у царство, које су чаробне речи царства, шта се може видети када се погледа у царство, како се у царству треба понашати, израдили таблу пријатељства, точак решавања проблема и пано своје дружине.
Током пројекта припремали су се и за пријема првака у Дечији савез кроз рецитовање песама о правима и обавезама, чаробним речима, другарству и школи, као и извођење кореографије уз песму Нек свуд љубав сја, која је уједно и кореографија њиховог царства.

,,Очистимо свет" (Clean Up the World) је једна од највећих еколошких кампања у свету. Прва кампања је покренута давне 1993. године. Као међународни пројекат заштите животне средине има за циљ да подстакне и подржи групе али и појединце да кроз заједничку акцију покажу бригу за животну средину.
У суботу, 14. септембра 2019. године поводом ове кампање реализован је, први по реду у овој школској години, Одељењски пројекат ,,Очистимо свет" ученика другог један разреда са својомучитељицом Зорицом Дмитрашиновић и бројним родитељима у ОШ,,Слободан Бајић Паја" у Пећинцима. Пројекту су се прикључили ученици трећег један разреда са својом учитељицом Наташом Гојић и својим родитељима у оквиру изборног предмета Чувари природе.
Скуп учесника пројекта је био у 9 часова на платоу испред главног улаза школе, а затим се весела поворка наоружана добрим расположењем и еланом за рад као и разним алаткама за чишћење упутила у правцу шумарка поред Спортско-Рекреационог центра ,,Сувача". Стратегија коју смо предходно детаљно развили се односила на крчење улаза и излаза шумарка ,,да се покупи сво смеће у њему, да се очисте и уреде стазе кроз шумарак, а суво лишће групише око стабала како би у наредном зимском периоду хладног и нестабилног времена шума имала заштиту, да се исеку шибљике и на гомилу сакупе суве гранчице.
Сви ученици и родитељи су се спонтано груписали око заједничког задатка да очисте комадић света у коме живе. На тај начин учимо децу да је само чиста околина уједно и здрава и да свако у својој средини може да учини мали корак, чија је величина у томе што ће покренути још неког из своје околине да учини то исто.
Код најмлађих треба градити такав однос, а не пребацивати одговорност са једних на друге. По завршетку акције сви ученици су у знак захвалности родитељима и у част шумарку који је блистао од чистоће, рецитовали ,,Химну чистоћи" и тако изразили своје задовољство због обављеног посла.
Пројекат је трајао пуна три сата са паузом за доручак, а на крају акције смо покупили вреће са смећем и однели до великог контејнера на улазу у Спортски центар и направили заједничку фотографију на којој су лица учесника блистала од задовољства. Сви смо били радосни јер смо шумарак спасили од загађења, гајећи наду да смо нашу децу научили да у будућности чувају планету, јер ,,резервну" немају и да свакодневно брину о њој. Овом племенитом акцијом смо се сви ,,опланетили". Цео пројекат је високо оцењен од стране свих учесника и исказана је јасна жеља да се овакве акције спроводе чешће.
,,ПЛАНЕТУ НИСМО НАСЛЕДИЛИ ОД ПРЕДАКА; ВЕЋ СМО ЈЕ ПОЗАЈМИЛИ ОД ПОТОМАКА!"

За ученике првог разреда у Брестачу, тема за пројекат се сама намеће. Од првог дана школске године, преобувају се у холу школе, али не умеју да вежу пертлу, па је то учитељица Бојана Гмизић радила. Онда је дошла на идеју “Вежи пертлу, направи машну“, што су ученици са одушевљењем прихватили. Пројекат је трајао четири недеље и за то време, ученици су цртали патике, секли их, украшавали, провлачили пертле а затим учили да вежу машну. Учили су сами, па једни друге, а онда су и организовали такмичење у брзом везивању пертле и победнике наградили. Још један користан и занимљив пројекат, који је успешно завршен

У четвртак 7.11.2019. учитељица Наташа Гојић је са својим ученицима трећег разреда ОШ ,,Слободан Бајић Паја" из Пећинаца одржала, занимљив и изнад свега, користан угледни час из ликовне културе. Наставна јединица Дорада и преобликовање материјала њиховим спајањем-Пустовање вуне била је спој традиционалног и модерног савременог приступа настави. Први део часа је започео у информатичком кабинету наше школе где су ученици и учитељица уз примену PowerPoint презентације представили овцу, овна, јагње, муфлона, дивљу овцу затим опште карактеристике ове животиње, начин њене исхране, условима који су јој потребни за живот, и грани пољопривреде-овчарству, необичне занимљивости о њеној благој нарави, о вуни и још много занимљивости, све повезујући са верском наставом, српским народним мудростима и изрекама као и благодетима вуне и њеним позитивним утицајима на човека, а опет неправедно потиснутој у налету савремених технолошких достигнућа. Слике у презентацији су пратиле добро припремљене садржаје које су ученици испричали, допуњавајући дивним народним песмама и звуцима пастирске фрулице и клепетуше. Целу причу заокружила је Јасмина Поповић председница удружења жена ,,Колевка Срема" из Пећинаца која нас је својом причом увела у други део часа и повела у учионицу трећег разреда где је било спремно све за даљи рад. Уследила је практична креативна радионица, где су нам чланице овог удружења, корак по корак објасниле поступак мокрог пустовања вуне помоћу вруће воде и сапуна. Задатак свих присутних је био да направе, овим старим традиционалним поступком, једну лопту од вуне. Атмосфера је била ведра и радна, уз опште задовољство свих, а нарочито деце, то су се под вредним рукама стварала дивна уметничка дела. Концепт часа је био увезан са свим наставним предметима развијајући компетенције за сарадњу, комуникацију, естетичност. Уједно смо се сви заједно ујединили у мисији очувања традиционалних вредности и отргли их од заборава. План и настојање учитељице Наташе је да се овакав вид ангажовања ученика прошири и на остале ђаке у нашој школи и да пустовање буде услов за стицање предузетничких компетенција ученика јер ће се ови продукти умножавати до краја године и продавати на пролећном вашару. Све у свему, почетак једне дивне приче у нашој школи и квалитетној сарадњи чланица удружења које су великој мери допринеле да час буде више него успешан.